شرکت آمیتیس تجارت ماندگار | لایه برداری پوست: نکاتی که باید درباره آن بدانید
لایه برداری، لایه برداری پوست، لایه برداری صورت، لایه برداری پوست صورت، لایه برداری فیزیکی، لایه برداری شیمیایی، لایه برداری پوست دست، لایه برداری طبیعی پوست بدن،لایه برداری پوست بدن، لایه برداری با جوش شیرین، لایه برداری پوست صورت با دستگاه، لایه برداری پوست با لیزر، عوارض لایه برداری، محلول لایه بردار قوی، ماسک لایه بردار خانگی برای پوست چرب، لایه بردار برای جای جوش
16864
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-16864,single-format-standard,theme-bridge11,woocommerce-no-js,ajax_updown_fade,page_not_loaded,,columns-3,qode-product-single-tabs-on-bottom,qode-theme-ver-11.2,qode-theme-bridge | toptheme,wpb-js-composer js-comp-ver-6.11.0,vc_responsive

لایه برداری پوست: نکاتی که باید درباره آن بدانید

لایه برداری پوست: نکاتی که باید درباره آن بدانید

اگر شما جزء آن دسته از افرادی هستید که پوست حساسی دارند، ممکن است همیشه بخواهید دور کیسه‌ کردن و لیف‌های لایه بردار را خط بکشید، چرا که هیچ دلتان نمی‌خواهد پوست‌تان سرخ و ملتهب شود. شاید هم از ترس جوش زدن و بیرون ریختن پوست‌تان فکر کنید لایه برداری پوست جنون محض است! اما این فکر و خیال ها کاملا اشتباه است زیرا لایه برداری برای هر نوع پوستی (حتی پوست‌ های حساس و یا پرجوش) نه تنها ضرری ندارد، بلکه خیلی هم مفید است!

لایه برداری پوست علاوه بر کمک به تولید سلول‌های پوستی جوان، سلول های پیرتر را از منافذ پوستی می‌زداید و آن ها را کوچکتر می کند. در نتیجه بعد از لایه برداری پوست، مواد آرایشی خیلی بهتر از قبل روی پوست می‌نشینند. در واقع، لایه برداری مثل سمباده کشیدن یک دیوار قبل از رنگ زدن آن است. مزیت دیگر لایه برداری این است که با زدودن ناخالصی ها و آلودگی هایی که منافذ پوستی را مسدود کرده اند، شرایطی را فراهم می‌آورد که تمام محصولات مراقبت از پوستی، از داروهای آنتی آکنه گرفته تا سرم های جوانساز و حتی کرم های مرطوب کننده، خیلی بیشتر از پیش جذب پوست شوند و بیشتر در آن اثر کنند.

فقط کافی است بهترین روش لایه برداری پوست خود را انتخاب کنید و برای درخشندگی پوست تان دست به کار شوید!

  • من پوست خشکی دارم. آیا لایه برداری پوست برایم مضر است؟

نه لزوما. اگر از کرم مرطوب کننده به مقدار کافی استفاده کنید جلوی هرگونه آسیب و یا پوسته پوسته شدن را میتوانید بگیرید. به علاوه، اگر بخاطر پوست خشکتان از لایه برداری منصرف شوید، تجمع چربیهای روی پوست کم کم منجر به بروز دانه های چرکی می‌شوند. پس بهترین کار این است که از لایه بردارهای شیمیایی خیلی ملایم (مثل سرم های غنی از آلفا هیدروکسی اسیدها که سلولهای مرده به چسبیده را از هم جدا می‌کند) یا اسکراب لطیف مخصوص صورت یا حتی یک دستگاه میکرودرم ابریژن خانگی برای لایه برداری پوست صورت استفاده کنید. از هر کدام از این روش های لایه برداری استفاده میکنید، بعد از درمان حتما از لوسیون‌های هیدراته ملایم استفاده کنید. ضمنا فراموش نکنید که هر دو یا سه روز یک بار لایه برداری خود را ادامه دهید.

  • پوست من خیلی چرب و مستعد اکنه است. آیا با لایه برداری پوست من بیرون میریزد؟

اگر از اسکراب های زبر استفاده کنید احتمال بیرون ریختن پوست شما وجود دارد. در عوض، بعضی از لایه بردارهای شیمیایی مانند کلینزرهای صورت حاوی هیدروکسی اسیدهایی همچون گلیکولیک اسید یا سالیسیلیک اسید با ملایمت چربی ها و سلولهای مرده را از درون منافذ پوستی شما می زدایند و از بروز اکنه های بعدی جلوگیری می‌کنند.

  • پوست من خیلی حساس است، واقعا باید لایه برداری کنم؟؟

شاید لیف های لایه بردار برای پوست شما خیلی زبر باشد اما این دلیل نمی‌شود که لایه برداری را به کل کنار بگذارید. لایه برداری پوست خود را به دستگاه های خانگی میکرودرم ابریژن بسپارید که امکان تنظیم برای درمان پوست های حساس دارند. به علاوه می‌توانید دو بار در هفته از کلینزرهای مغذی و سرشار از آنزیم های مفید گیاهی استفاده کنید تا پوست شما را عمیقا تمیز کند. در ضمن خوب است هر هفته با یک حوله ی خیس، صورت خود را با حرکات دایره‌ای بشویید تا سلولهای مرده را از پوست شما دور کنند.

  • لایه برداری پوست های نرمال چگونه باید باشد؟

جوش شیرین یکی از بهترین لایه بردارهای خانگی است که به کار افراد با پوست نرمال یا حتی آنها که پیشانی و بینی چرب با گونه های خشکی دارند می آید. کافی است هفته ای دو تا سه مرتبه به همراه اسکراب صورت از جوش شیرین برای لایه برداری پوست صورت خود استفاده کنید.

  • شب‌ها برای لایه‌ برداری پوست صورت بهتر است یا روزها؟

هر دو خوب هستند، اما اگر شب‌ها از درمان‌هایی مانند رتینول استفاده می‌کنید، بهتر است پیش از رفتن به رختخواب لایه‌ برداری کنید، زیرا در اینصورت پوست شما با از بین رفتن سلول‌های مرده‌ی سطح آن، پذیرندگی بسیار بیشتری پیدا می‌کند.

  • اگر بعد از لایه برداری پوستم واکنش بدی از خود نشان داد چه کنم؟

برای کاهش التهاب در ناحیه‌ی مورد نظر از یک کرم هیدروکورتیزون استفاده کنید و سپس از یک کلینزر و مرطوب‌کننده‌ی ملایم استفاده نمایید تا پوست‌تان آرام شود.

  • آیا نمی‌توان فقط از لیف لایه ‌بردار بدن استفاده کرد؟

خیر، اسکراب‌های بدن معمولاً گرانول‌های زبرتر و بزرگتری دارند که برای یکدست کردن نواحی از گردن به پایین که پوست ضخیم‌تر و محکم‌تری دارد ساخته شده‌اند.

  • آیا باید از لایه برداری پوست نواحی اطراف چشم احتراز کرد؟

برخی از لایه بردارها به طور خاص برای بافت نازک و حساس اطراف چشم طراحی شده‌اند. حتماً به برچسب محصول توجه کنید و هیچ‌گاه از اسکراب برای اینکار استفاده ننمایید.

  • آیا می‌توانم خودم در خانه لایه‌ برداری کنم؟

حرفه‌ای‌ ها معمولاً از فرمول‌های خیلی قوی استفاده می‌کنند، که البته نیاز به نظارت متخصص دارد. اما شما خودتان می‌توانید لایه‌ بردارهایی درست کنید که ملایم‌تر باشند. اثر این لایه‌ بردارها در طول زمان می‌تواند همان سطح پوستی را ایجاد کند که لایه ‌بردارهای دارویی نسبتاً ضعیف‌تر می‌کنند.

بدون دیدگاه

ارسال یک دیدگاه
گفتگو آنلاین