شرکت آمیتیس تجارت ماندگار | لایه برداری با میکرودرم ابریژن بهتر است یا پیلینگ شیمیایی؟
لایه برداری، لایه برداری پوست، لایه برداری صورت، لایه برداری پوست صورت، لایه برداری فیزیکی، لایه برداری شیمیایی، لایه برداری پوست دست، پیلینگ شیمیایی، پیلینگ، پیلینگ چیست، پیلینگ صورت، پیلینگ صورت در خانه، میکردرم ابریژن، لایه برداری با میکرودرم ابریژن
16866
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-16866,single-format-standard,theme-bridge11,woocommerce-no-js,ajax_updown_fade,page_not_loaded,,columns-3,qode-product-single-tabs-on-bottom,qode-theme-ver-11.2,qode-theme-bridge | toptheme,wpb-js-composer js-comp-ver-6.11.0,vc_responsive

لایه برداری با میکرودرم ابریژن بهتر است یا پیلینگ شیمیایی؟

لایه برداری با میکرودرم ابریژن بهتر است یا پیلینگ شیمیایی؟

اصلا چرا باید لایه برداری کنیم؟

وقتی از سلامت بزرگترین عضو بدن خود، یعنی پوستمان، صحبت می‌کنیم، عوامل زیادی مطرح می‌شوند. پوست ما همیشه در معرض عناصر محیط بیرون است و لذا بیش تر از آن چه فکر می‌کنیم در معرض خطر و آسیب است. به همین دلیل هنگامی که می‌خواهید روش درمانی یا محصولی را برای پوست خود انتخاب کنید مهم است که عواملی نظیر لکه های پوستی، اکنه، چین و چروک های پوست، حساسیت های پوستی، چربی یا خشکی بیش از حد پوست را در نظر بگیرید.

لایه برداری پوست می‌تواند فیزیکی یا شیمیایی باشد. اما واقعا کدام یک موثرتر است؟ کدام یک بیشتر مناسب حال پوست شماست؟ ما در مقاله ای مجزا به بهترین روش لایه برداری پرداخته ایم. اما اکنون وقت آن است که دقیق تر شویم و به مقایسه ی دو نوع از پرطرفدارترین روش های لایه برداری، یعنی پیلینگ شیمیایی و لایه برداری با میکرودرم ابریژن بپردازیم.

لایه برداری با میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن یکی از محبوب ترین روش های  لایه برداری فیزیکی پوست است. در این روش سطح بیرونی پوست به طور دستی لایه برداری می شود تا سلولهای مرده پوست، ناخالصی ها و آلودگی‌ها از پوست زدوده شود. طبیعتا در دستگاه های میکرودرم ابریژن از قدرت مکش (ساکشن) و سایش به وسیله‌ی تراشه‌ های الماس یا کریستال‌های ریز به طور همزمان برای لایه برداری پوست استفاده می شود.

لایه برداری با میکرودرم ابریژن، نتایج سریعی به همراه دارد اما تمام انواع این دستگاه ها برای پوست های حساس یا ملتهب مناسب نیستند. در این حالت، معمولا توصیه می شود از دستگاه های میکرودرم ابریژنی استفاده کنید که از سر آن ها دارای تراشه های الماس هستند. این نوع دستگاه های میکرودرم ابریژن الماسی خطر پاره شدن رگ ها را در افراد با پوست نازک و حساس به حداقل می‌رساند. علاوه بر لایه برداری صرف، دستگاه های میکرودرم ابریژن به تولید کلاژن و ترمیم پوست هم کمک می‌کنند.

انواع مختلف دستگاه های میکرودرم ابریژن

  • سرهای کریستالی: آمیزه ای از کریستال های ظریف آلومینیوم در این سرها جهت لایه برداری سایشی پوست به کار رفته است. همزمان مکش قوی دستگاه مازاد پوست ساییده شده را از روی سطح پوست پاک می‌کند.
  • سرهای الماسی: خرده های بسیار ریز و ظریف الماس موجود در این نوع سرها برای از بین بردن سلول های مرده، چربی‌ها یا ناخالصی های پوست به کار می‌رود و سپس بوسیله ی مکش از روی پوست زدوده می‌شوند.

لایه برداری با میکرودرم ابریژن چه نتایجی در پی دارد؟

با لایه برداری بوسیله ی دستگاه خانگی میکرودرم ابریژن، می توانید پوست خود را همچون مخمل نرم و صاف و برّاق کنید. این روش جوانسازی بسیار سریع جواب می‌دهد و تنها عوارض آن، سرخی ناچیزی است که برای چند ساعت روی پوست های حساس به جا می ماند. می توان گفت که میکرودرم ابریژن برای پوست دوای هر دردی به شمار می رود. ابتدا این روش تنها برای صورت به کار می رفت اما امروزه استفاده از دستگاه خانگی میکرودرم ابریژن برای همه نقاط بدن، از گردن گرفته تا سینه، دست ها، ران پا و… رایج شده است. در ضمن از دستگاه های میرودرم ابریژن می توان به عنوان بستری برای هر نوع جوانسازی پوستی استفاده کرد. در این حالت، توصیه می شود پیش از مصرف کرم های جوانسازی، پوست خود را با دستگاه میکرودرم ابریژن خود لایه برداری کرده تا از بیشترین تاثیر محصولات مراقبت از پوست خود بهره مند شوید.

هر چند وقت یک بار باید از میکرودرم ابریژن استفاده کنم؟

برای رسیدن به بهترین نتایج و حفظ شادابی، درخشش و سلامت پوست خود، توصیه می شود حداقل هر ماه یک مرتبه از دستگاه خانگی میکرودرم ابریژن خود برای لایه برداری  استفاده کنید. البته اگر در لایه برداری با میکرودرم ابریژن زیاده روی کنید، ممکن است پوستتان حساس شده و دچار التهاب و سرخی شود. می توان از لایه برداری با میکرودرم ابریژن برای شروع استفاده کنید تا پوستتان برای جذب مواد شیمیایی در روش پیلینگ آماده شود. به علاوه لایه برداری با میکرودرم ابریژن موجب می شود تا پوست خیلی بیشتر از قبل کرم ها و انواع محصولات مراقبت پوستی را به خود جذب کند و در نتیجه، این گونه محصولات اثر بیشتری روی پوست شما داشته باشند.

لایه‌ برداری شیمیایی

لایه‌ برداری‌های شیمیایی به عنوان روشی برای جوانسازی پوست و راه حلی برای مسئله‌ی چین و چروک‌ها، لکه‌های پوستی، رنگ و بافت پوست، از اپلیکیشن‌های موضعی برای لایه ‌برداری استفاده می‌شود. آن‌ها این مجال را برای سلول‌های تولید کننده‌ی کلاژن فراهم می‌آورند که به نحو مؤثرتری عمل کنند و، در نتیجه، هر گونه آسیبی را که در اثر تابش نور خورشید یا دیگر نیروهای خارجی، که علی الدوام در حال اثر گذاشتن روی پوست ما هستند، به وجود می‌آیند از میان ببرند. به طور کلی، پیلینگ‌های شیمیایی برای درمان موارد زیر مرجح می‌باشند:

  • در مقابل چین و چروک‌های سطحی
  • مشکلات مربوط به لکه‌های پوستی ناشی افزایش سن یا آفتاب سوختگی
  • آکنه و بعضی از آثار به جا مانده از آن روی پوست
  • بهبود عمومی بافت، سفتی، و ظاهر کلی پوست

روش کار پیل‌ های شیمیایی

هر گاه که پای از خانه بیرون می‌نهیم یا سوار ماشین‌مان به رانندگی مشغول می‌شویم، پوست ما در معرض عناصر خطرناک، آلودگی‌ها و اشعه‌ی مضر فرابنفش قرار می‌گیرد. با قرار گرفتن در معرض این عناصر، پوست به طور نهانی آسیب‌هایی می‌بیند که رفته‌رفته به صورت علائم پیری پوست آشکار می‌شوند.

پیل‌های شیمیایی سلول‌های آسیب‌ دیده را از میان می‌برد و باعث رشد سلول‌های پوستی جدید و تولید کلاژن می‌گردد. پیل ‌های شیمیایی برای اغراض مختلفی بکار می‌روند. آن‌ها می‌توانند و باید متناسب با نوع پوست و مشکل خاص هر بیمار تطبیق داده شوند. طیف بسیار وسیعی از پیل‌های ترکیبی جدید وجود دارد که هم ایمن و مؤثرند و هم دوره‌ی نقاهت بسیار کوتاهی دارند. کسی که از یک پیل شیمیایی استفاده می‌کند باید بین شش تا ده روز دور از نور خورشید بماند و البته، واضح است که باید همچنان از یک ضد آفتاب مناسب استفاده نماید.

انواع لایه بردارهای شیمیایی

  • پیل الفا هیدروکسی اسید: رایج‌ترین لایه ‌برداری شیمیایی، پیل شیمیایی‌ سطحی یا مدیومی است که از اسیدهای آلفا هیدروکسی و بتا هیدروکسی استفاده می‌کند. آنزیم‌ها نوعاً از اسیدهای میوه همچون آناناس، پاپایا و کدو تنبل گرفته می‌شوند. آنزیم‌ها سلول‌های مرده‌ی روی سطح پوست را در هم می‌شکنند. این روش درمان برای یک لایه ‌برداری ملایم از بهترین گزینه‌هاست، اما باید نسبت به حساسیت‌های پوستی هشیار بود. این روش‌ برای لایه‌ برداری بسیار سودمند هستند و به طور معمول و به کرّات در مطب‌ها و کلینیک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، زیرا نیاز به هیچ گونه بیهوشی ندارند. به علاوه می توان از این روش درمانی در خانه هم استفاده نمود.
  • پیل فنول: سر دیگر طیف، پیل های فنول هستند. هرچقدر که پیل های الفا هیدروکسی اسید ملایم و ضعیف هستند، لایه بردارهای فنول به طور قابل ملاحظه ای قوی هستند. لایه برداری با پیل فنول، نتایج را خیلی زودتر و محسوس تر از پیل های الفا هیدروکسی اسید ظاهر می کند اما دوره نقاهت طولانی تری را هم می طلبد. این امر به خاطر شدت و دوز بالای ماده لایه بردار است و هر جلسه درمان ممکن است تا 3 ساعت در نقاهت به سر برید. توجه داشته باشید که این پیل ها دردناک هستند و نیاز به مصرف مسکن یا بی حسی موضعی دارند.

نتایج حاصل از پیل های فنول می توانند تا 3 ماه دوام داشته باشند. این زمان برای اغلب افرادی که می خواهند اعتماد بنفس لازم برای حضور در مجالس و گروه های دوستانه داشته باشند زمان کافی و مطلوبی است. البته فنول موجب رنگ پریدگی و سفید غیرطبیعی پوست می شود و درنتیجه راه حل مناسبی برای درمان همه افراد با رنگ و نوع مختلف پوست نیست.

  • پیل تری کلورو استیک اسید: یک پیل تری کلورو استیک اسید(TCA) را می توان بین پیل های اسیدی و پیل های فنولی جای داد. معمولا از این نوع لایه بردارها برای یکدست کردن بافت پوست بدون سفید کردن آن و ایجاد چهره ای رنگ و رو رفته استفاده می شود. پیل های شیمیایی که عموما امروزه در بازار یافت می شود، ترکیبی از همه ی این لایه بردارهای شیمیایی است. در این محصولات، از TCA برای بهتر کردن نتایج جوانسازی و در عین حال بالابردن امنیت محصول شیمیایی برای تمامی انواع پوست با رنگ های مختلف استفاده میشود.

لایه برداری با میکرودرم ابریژن بهتر است یا پیلینگ شیمیایی؟

همیشه بهترین کار این است که با پزشک متخصص خود تماس بگیرید و از او برای تجویز بهترین راه درمان پوستتان مشاوره بگیرید.  اما به طور کلی، لایه برداری با میکرودرم ابریژن عوارض کمتری در پی دارد و خیلی سریع تر شما را به نتیجه می رساند. به طور ویژه، میکرودرم ابریژن های الماسی که برای هر نوع پوستی مناسب هستند، بهترین شیوه ای است که می توان برای لایه برداری پوست در پیش گرفت.

 

 

 

1دیدگاه

ارسال یک دیدگاه
گفتگو آنلاین