شرکت آمیتیس تجارت ماندگار | همه چیز درباره‌ی تکنولوژی بلو لایت تراپی – درمان جوش صورت با نور آبی
15700
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-15700,single-format-standard,theme-bridge11,woocommerce-no-js,ajax_updown_fade,page_not_loaded,,columns-3,qode-product-single-tabs-on-bottom,qode-theme-ver-11.2,qode-theme-bridge | toptheme,wpb-js-composer js-comp-ver-6.11.0,vc_responsive

همه چیز درباره‌ی تکنولوژی بلو لایت تراپی – درمان جوش صورت با نور آبی

همه چیز درباره‌ی تکنولوژی بلو لایت تراپی – درمان جوش صورت با نور آبی

همه چیز درباره‌ی تکنولوژی بلو لایت تراپی برای درمان جوش صورت

 

در سال‌های اخیر، درمان جوش صورت (آکنه‌) با تکنولوژی نور آبی محبوبیت روزافزونی یافته است. طبق اعلام آکادمی درماتولوژی امریکا(AAD)  این نوآوری، موثرترین و شناخته شده ترین راه درمانی ‌‌از بین بردن باکتری‌های عامل آکنه است. بلو لایت تراپی یا همان درمان با نور آبی، توسط متخصصان پیشرو در این صنعت از جمله دکتر جودیت هلمن، درماتولوژیست دارای بورد تخصصی، توصیه شده است. به عقیده‌ی وی بلولایت تراپی می‌تواند هم در مطب پزشک متخصص و هم در منزل مورد استفاده قرار گیرد تا این مشکل پوستی را که 50 میلیون امریکایی و 94% کل زنان به آن دچارند به نحو موثری بهبود یابد.

درمان جوش صورت

دکتر هلمن، درماتولوژیست ساکن نیویورک است که در زمینه‌ی جراحی امراض پوستی، جراحی با لیزر و جوانسازی پوست تخصص دارد. وی نحوه‌ی عملکرد بلو لایت، کاربرد آن و تجربه‌ی شخصی خود از این تکنولوژی را در قالب پرسش و پاسخ با ما در میان می‌گذارد.

 

تکنولوژی بلولایت چگونه کار می‌کند؟

بلولایت یا همان نور آبی رنگ باکتری‌های عامل آکنه را، موسوم به آکنه‌های پروپیونی باکتریوم(Propionibacterium) ، که ممکن است موجب التهاب پوستی شوند از بین می‌برد. این باکتری‌ها در برابر بلولایت حساس هستند و لذا استفاده از بلولایت موجب حذف آن‌ها از غده‌های چربی درون پوست می‌شود.

درمان جوش صورت

حضور نور مادون قرمز (گرما) در دستگاه‌های خانگی موجب کوچک‌تر شدن غده‌های چربی پوست می‌شود. در نتیجه هم چربی کمتر و هم باکتری کمتری در پوست خود خواهیم داشت که در نهایت به درمان جوش صورت و رفع موثر آکنه در نواحی درمان شده منجر می‌شود.

درمان جوش صورت

چرا بلولایت مؤثر است؟

حذف باکتری‌ها از پوست به کمک بلو لایت موجب کاهش التهابات همراه با جوش‌های قرمزی می‌گردد که معمولا در اکنه دیده می‌شود. پس از چند جلسه درمان، جوش‌ها ناپدید می‌شوند و پوست ظاهر طبیعی خود را باز می‌یابد.

 

به چه بیمارانی درمان با بلو لایت را توصیه می‌کنید؟

من درمان با بلو لایت را به آن دسته از بیماران خود که مبتلا به آکنه‌های ملتهب و جوش‌های قرمز هستند توصیه می‌کنم. همه‌ی بیمارانی که به نحوی با آکنه‌های ناخواسته درگیرند، فارغ از رنگ پوستشان یا میزان حاد بودن آکنه‌ها، موارد مناسبی برای درمان با نور آبی به شمار می‌آیند.

درمان جوش صورتدرمان جوش صورتدرمان جوش صورتدرمان جوش صورت

 

 

البته من بلو لایت را برای کسانی که داروهای خورامی آکوتان مصرف می‌کنند تجویز نمی‌کنم، اما با این حال، بلو لایت می‌تواند برای کسانی که از مصرف داروهای شیمیایی و خوراکی پروا دارند جایگزین بسیار مقبولی باشد و  به نحو فوق العاده ای در درمان جوش صورت موثر واقع شود.

 

کدام روش‌های کلینیکی از بلو لایت تراپی بهره می‌برند؟

سال‌هاست که از تکنولوژی بلو لایت (Blue LED) در درمان پزشکی آکنه‌ها استفاده می‌شود. گاهی این تکنولوژی در روش فتودینامیک تراپی به کار گرفته می‌شود. در این روش برای بالابردن اثر بلو لایت بروی پوست از داروهای شیمیایی نیز در درمان بهره می‌گیرند. این درمان‌ها تا روزها سرخی و التهاب روی پوست بجای می‌گذارند. بر عکس، درمان با دستگاه‌های خانگی بلو لایت، بی نیاز از مصرف داروهای شیمیایی است. به هر حال، هم دستگاه‌های کلینیکی و هم دستگاه‌های خانگی هر دو مورد تایید سازمان غذا و داروی امریکا (FDA) هستند؛ چرا که هردو از نورهایی با طول موج یکسان در مقابله با آکنه ها بهره برده اند و در ضمن امن نیز هستند.

 

چه تفاوتی میان دستگاه‌های خانگی و معالجات کلینیکی وجود دارد و مزایای هر کدام چیست؟

معالجات کلینیکی کمی تهاجمی‌تر هستند و به دلیل ابعاد تکنولوژی بکار رفته در آن‌ها می‌توانند نواحی وسیع‌تری از پوست در مدت زمان کمتری معالجه کنند. از سوی دیگر، دستگاه‌های خانگی را می‌توان بسته به اینکه چه زمانی برای کاربر مناسب‌تر است بکار برد، هر موقع از شب یا روز باشد تفاوتی ایجاد نمی‌کند، و با این حال، به همان نتایج مطلوب منتهی می‌شود و همان میزان بهبودی از آن حاصل می‌آید. پیشرفت باورنکردنی دستگاه‌های خانگی این امکان را برای کاربران فراهم آورده که خودشان مستقلاً به آنچه برایشان سودمند است دست‌ یابند، حال چه از اینکه مجبور باشند فرایندهای وقت‌گیر مراجعه‌های مکرر به مطب پزشکان را به زور در برنامه‌ی فشرده‌ی خودشان بگنجانند بستوه آمده باشند، چه فقط ترجیح بدهند که خودشان با روشی مقرون به صرفه و مطمئن، آن هم در مکان امن و راحت خانه، به درمان پوست خود اقدام نمایند. البته، می‌توان برای افزایش تأثیر درمان، از ترکیب این دو روش با هم بهره برد، یعنی، هم از دستگاه‌های خانگی استفاده کرد و هم، در عین حال، معالجات کلینیکی را دنبال نمود. دستگاه‌های خانگی برای بیمارانی که تحت معالجات کلینیکی قرار دارند، از جهت حفظ و تثبیت اثر درمان، بسیار سودمند و منشاء فواید فراوان است، به ویژه، از این نظر که از بازگشت مجدد باکتری‌ها و عود کردن آکنه‌ها یه طور مؤثری جلوگیری می‌کند و کاملا باعث درمان جوش صورت و نواحی دیگر بدن میشود.

 

کسانی که با روش درمانی بلو لایت تحت درمان قرار گرفته‌اند چه نتایجی را تجربه کرده‌اند؟

بیماران من با استفاده از این دستگاه خانگی کاهش چشمگیری در تعداد آکنه‌ها و زخم‌های مربوط به آن‌ها، هم کورک‌ها و هم کیست‌ها، مشاهده کرده‌اند. نه تنها پوست بهتری نصیب‌شان شده، بلکه تا حد قابل توجهی در اعتماد به نفس آن‌ها نیز بهبودی حاصل آمده است. از آن‌جا که بیشتر کسانی که دچار این بیماری‌اند جوان هستند، موفقیت درمان و کاهش معنادار آکنه‌‌ها، ضمنا می‌تواند به آن‌ها در بهبود زندگی اجتماعی و روابط‌شان با دیگر انسان‌ها، هم در موقعیت‌های شخصی و هم در موقعیت حرفه‌ای و تخصصی، کمک کند. از نگاه من، این خودش موفقیت درمانی بزرگی محسوب می‌شود، که ارزشش بسیار بیشتر از صرف بهبود یک بیماری جزئی و خاص است.          

 

منبه خبر: این سایت

1دیدگاه

ارسال یک دیدگاه
گفتگو آنلاین